Handelsbetingelser:


Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra e-tech.dk. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og e-tech.dk.

Bestilling:

Bemærk ! I henhold til våbenloven skal man være mindst 18 år for at købe og eje softguns og luftvåben. Du kan se gældende lovgivning ved at trykke her:
Køber du softguns eller luftvåben så erklærer du på Tro og Love at du er mindst 18 år gammel ved accept af vores handelsbetingelser. Ved betaling med Visa Electron kort eller Master Debitkort skal der fremsendes billed legitimation til salg@e-tech.dk før ordren kan afsendes.


Bestilling kan kun foretages via internettet. Når du bestiller via internet modtager du en bestillingsbekræftelse via email. Ved afsendelse af varen modtager du en email med pakkenummer (såfremt du har opgivet korrekt email adresse). Der sælges kun i Danmark og Sverige, ekskl. Grønland og Færøerne.
Alle kontrakter indgåes på Dansk. Det er muligt at tilgå kontrakten efterfølgende via vores website ved at logge ind på din konto . Hvis du ønsker at få tilsendt et nyt eksemplar af kontrakten pr. e-mail, så send en e-mail til salg@e-tech.dk

Du kan som kunde ikke forvente at der medfølger Dansk brugsanvisning på alle vores varer. I det omfang producenten medleverer en Dansk brugsanvisning medsender vi denne.


Priser:

Der tages forbehold for trykfejl, prisændringer og leveringssvigt fra leverandører.
Alle priser er inkl. Dansk moms og ekskl. leverings omkostninger, hvor intet andet nævnes.
Varens udseende kan variere fra foto.


Betaling:

Betaling for private forbrugere kan foretages på følgende måde:

Betaling med Dankort/Kreditkort. Intet gebyr.

Du kan også betale med ViaBill. Læs mere her.

Betaling for virksomheder (erhvervskøb), kan foretages på 2 måder:

Betaling med Dankort/Kreditkort. Intet gebyr.
Forudbetaling til bankkonto ( konto nr. 8117 3965974), kun efter aftale.

Betaling for offentlige institutioner, kan foretages på følgende måde:

Betaling ved EAN faktura (30 dages kredit) direkte på hjemmesiden.

Levering:

Varen leveres med Post Danmark eller GLS (valgfrit på hjemmesiden) indenfor 1-2 hverdage dage forudsat at varen er på lager med forbehold for leveringssvigt fra leverandører og udsolgte varer. Hvis du vælger at transportøren må stille pakken på din adresse uden at du er hjemme til at modtage den, så er det på eget ansvar hvis den bortkommer på grund af tyveri eller lignende. Hvis din pakke bærer præg af transport skade kan du enten nægte at modtage den eller åbne den sammen med postbudet for at se om indholdet er intakt. Hvis du vælger at modtage en transport skadet pakke så skal du selv reklamere til PostDanmark eller GLS omkring skaden. Dette skal ske hurtigst muligt efter modtagelse og du skal gemme emballagen så transportøren kan se skaderne. Du kan kontakte PostDanmarks kundeservice på Tlf: 80207030 eller GLS på 76331111.

Fragtpriser:


GLS pakkeshop (Danmark):
0-20kg=45,-kr (ordrer under 500kr)/ordrer over 500,-kr har fri fragt.

GLS Privat Levering (Danmark):

0-2kg=55,-kr/2-5kg=60,-kr/5-10kg=65,-kr/10-15kg=70,-kr/15-20kg=80,-kr/20-30kg=85,-kr.

GLS erhverv (Danmark):
0-20kg=45,-kr.

Returret:

Private forbrugere har 14 dages returret på varer købt over internettet i Danmark ifølge forbrugeraftaleloven. Dette gælder ikke for virksomheder og erhvervskøb. Der er heller ikke fortrydelsesret på varer som er købt i vores fysiske butik. Fortrydelsesretten gælder fra den dag hvor varen modtages. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail, tlf. eller lignende. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse eller HER. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre. Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du kun fortryder en del af dit køb. Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne. Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Varens stand, når du sender den tilbage:

Varen skal leveres tilbage i original ubeskadiget emballage inkl. manual og alt medleveret tilbehør og i en tilstand hvor dens værdi ikke er væsentligt forringet for at få det fulde beløb retur. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Hvis ibrugtagning af visse varer, som f.eks gas, kugler eller lign. påvirker salgsværdien så meget, at varen ikke kan sælges som ny kan dette indebære at fortrydelsesretten bortfalder.

Tilbagebetaling af købsbeløbet:

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den


Reklamation:

Der ydes som minimum 2 års reklamationsret på alle varer solgt til private forbrugere ifølge Dansk lovgivning. Dog betegnes genopladelige batterier som et forbrugsstof og er omfattet af 6 måneders begrænset garanti. Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse.
Før returnering af et defekt produkt bør du udfylde reklamations formularen på www.e-tech.dk eller sende en email til rma@e-tech.dk med dit faktura nummer og en beskrivelse af produktet og fejlen. Du vil herefter modtage et RMA nummer der bør anføres uden på pakken når du sender varen retur. Varen skal returneres forsvarlig emballeret og med alt medleveret tilbehør som f.eks. batteri, oplader og magasin. Hvis problemet skyldes brugerfejl og der ikke konstateres fejl på produktet opkræves der et testgebyr på 200,00 kr pr indsendt reklamation + fragt omkostninger.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger(husk at medsende kopi af bon/bilag på fragtudgift).
Varen sendes til:

E-TECH
Vedbækvej 1
9500 Hobro

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.


Forsvarlig returnering:

Alle varer der returneres til e-tech.dk skal være forsvarligt indpakket, ellers kan det medføre bortfald af kundens rettigheder ved skader opstået på grund af for dårlig emballering.

Alle varer der er leveret i en antistatisk pose, skal tilbage leveres i en sådan pose.

Vi anbefaler at du bruger en papkasse med "skumfiduser" som fyld og sender varen som pakkepost, da du så har en kvittering fra fragtselskabet hvis varen skulle bortkomme under transporten.

Indpakning i "bobleposer" er generelt ikke forsvarlig emballering medmindre varen yderligere er indpakket i en papkasse.

Et godt tip er at emballere varen som den var da du modtog den.

Behandling af personlige oplysninger:

e-tech.dk gemmer kun de oplysninger, der er nødvendige for at gennemføre din bestilling - herunder navn, adresse, e-mail, alder og de varedata, som vedrører dig. For fortsat at kunne yde kundeservice opbevares denne information i en sikker database. Alle oplysninger bliver behandlet strengt fortroligt og vil aldrig blive videregivet til tredjepart (Vi anvender dog Trustpilot til indsamling af bruger bedømmelser, hvor emailadresse videregives).
Direktøren for e-tech.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på e-tech.dk er Indehaver, John Brämer.
De registrerede oplysninger opbevares i 5 år, da bogføringsloven kræver dette.
Der registreres ikke nogen personfølsomme oplysninger.
De registrerede oplysninger opbevares og transmitteres ikke i krypteret form.
Som registreret hos e-tech.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til e-tech.dk via e-mail salg@e-tech.dk.

Cookies:

På e-tech.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.
Hvis du har spørgsmål angående dine cookies kan du henvende dig til John Brämer på salg@e-tech.dk eller Tlf: 88164884.

Webstatistik:

Vi bruger en webstatistik på e-tech.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Webstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere e-tech.dk.

Kompabillitet:

e-tech.dk kan ikke holdes ansvarlig for kompatibilitetsproblemer, som følge af ændringer i en konfiguration som er sammensat af os.
e-tech.dk kan ikke holdes ansvarlig for kompatibilitetsproblemer mellem løsdele ved køb til selvmontering.

Særlige bestemmelser for erhvervskøb/B2B:

Der gælder de samme salgsbetingelser som for private forbrugere, dog med følgende undtagelser.
Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende.
Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato.
Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode.

Forbruger links:

Emærkets gratis forbruger hotline
Forbrugerklagenævnet
Standardfortrydelsesformular

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores salgsafdeling på salg@e-tech.dk eller tlf: 88164884. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

support:

Der kan ringes på 88 16 48 84, Man-Tor kl 11-16 og Fredag kl 11-15, eller via email support@e-tech.dk (email besvares normalt inden for 24 timer på hverdage).